Teknik facelift tanpa pembedahan. Plastik muka

prosedur menegangkan kulit muka

Malangnya, usia tua dan manifestasi negatifnya tidak dapat dielakkan. Kami melihat tanda-tanda pertama di muka dalam bentuk kedutan kecil, kemudian mereka mendalam, warna kulit berubah, bengkak muncul, dan garis besar yang jelas hilang.

Oleh kerana proses fisiologi penuaan kulit telah dikaji dengan cukup baik, ciri-cirinya diambil kira apabila mencipta kaedah facelift bukan pembedahan.

Pada usia 25-30 tahun, kulit mula pudar, kehilangan keanjalan membawa kepada fakta bahawa ia secara beransur-ansur mula kendur. Untuk menangguhkan detik ini, prosedur mengangkat diperlukan. Di rumah, mereka juga mungkin, perkara utama adalah untuk menjalankannya dengan kerap, jika tidak, tidak akan ada hasil.

Ia adalah fakta yang terkenal: lebih cepat anda mula menjaga kesihatan kulit anda, lebih lama ia akan menggembirakan anda dengan keremajaan dan kecantikannya.

Tanda dan punca proses penuaan kulit muka

Kulit terdiri daripada beberapa lapisan. Bahagian atas adalah penghalang semula jadi yang tidak membenarkan bakteria dan mikrob menembusi ke dalam dermis, dengan ketara mengurangkan tahap kesan negatif sinar ultraviolet, air berkualiti rendah, dan suhu yang melampau. Selain itu, epidermis tidak membenarkan lembapan menyejat dari lapisan kulit. Bahan penting kolagen dan elastin disintesis dalam fibroblas, yang mengekalkan ketegasan dan keanjalan kulit.

Dengan usia, dalam proses pembahagian, penjanaan semula sel, kegagalan muncul, yang membawa kepada penurunan ketebalan epidermis. Akibatnya, kebolehpercayaan perlindungan kulit berkurangan, penyejatan lembapan mempercepatkan, dan dermis menjadi kering. Terdapat kelembapan dalam pengeluaran elastin dan kolagen, kulit kehilangan keanjalannya.

urutan untuk menegangkan dan meremajakan kulit

Akibatnya, kedutan meniru muncul, yang kemudiannya berubah menjadi lipatan dalam. Nada kulit berubah, dan penipisan lapisan penghalang boleh menyebabkan penampilan rosacea - urat labah-labah. Gangguan metabolisme lemak membawa kepada perubahan dalam garis bujur muka, dagu kedua muncul.

Klinik pembedahan plastik menawarkan banyak cara untuk membantu mengucapkan selamat tinggal kepada perubahan ini, tetapi tidak semua orang boleh membuat keputusan mengenai perubahan drastik tersebut.

Baru-baru ini, facelift tanpa pembedahan telah menjadi semakin popular, yang membolehkan anda mendapatkan semula kecantikan yang hilang tanpa pisau bedah.

Terdapat dua jenis prosedur sedemikian:

  • rawatan kawasan masalah dengan peralatan khas.
  • pengenalan formulasi khas di bawah kulit.

Facelift dengan suntikan

Peremajaan muka dengan suntikan terdiri daripada pengenalan koktel terapeutik khas ke dalam lapisan dermis. Akibatnya, kulit menerima nutrien yang diperlukan dan mengaktifkan proses yang terhenti semasa penuaan semula jadi.

Mesoterapi telah menjadi salah satu kaedah yang paling meluas di salon kecantikan. Pakar mengesyorkan prosedur ini untuk wanita berumur lebih dari 40 tahun yang telah mengalami kelonggaran kulit, kedutan statik dan ekspresi. Selepas memeriksa dan mengkaji keadaan kulit, koktel dipilih, asasnya adalah asid hyaluronik. Bahan ini penting untuk melembapkan kulit dan mencegah penyejatan lembapan. Asid hyaluronik dihasilkan dalam tubuh manusia, tetapi proses ini perlahan dengan usia.

Tidak seperti topeng konvensional, apabila tidak banyak nutrien memasuki lapisan dalam dermis, pengenalan mereka di bawah kulit memberikan kesan yang betul. Dalam lapisan kulit, pergerakan aliran darah dan limfa dipercepatkan, proses penjanaan semula sel dan pengeluaran kolagen dirangsang. Akibatnya, kedutan terlicin, kulit memperoleh warna yang sekata, menjadi lebih anjal dan anjal.

Satu lagi cara yang berkesan untuk meremajakan wajah anda adalah dengan menggunakan benang khas. Pakar kosmetik mengatakan bahawa selepas prosedur sedemikian, seorang wanita kelihatan 10 tahun lebih muda daripada usianya. Benang meregang di bawah kulit, tuberkel mikroskopik terbentuk pada mereka pada jarak tertentu, mereka dapat mengumpulkan, mengalihkan tisu kulit, membetulkannya dalam kedudukan yang dikehendaki. Akibatnya, lipatan nasolabial dalam hilang, sudut bibir diperbetulkan, kulit kendur diketatkan, dan parut hilang.

Botox adalah perintis dalam peremajaan wajah tanpa plastik. Ubat ini telah digunakan dalam kosmetologi selama lebih dari 20 tahun. Prinsip kaedah adalah bahawa botox, disuntik ke dalam kulit, melumpuhkan sementara otot muka, pergerakan yang membawa kepada pembentukan kedutan. Botox secara semula jadi diserap dari masa ke masa, dan kedutan tidak muncul pada kulit yang mempunyai masa untuk "mengingat" kedudukan yang betul.

Baru-baru ini, pakar semakin menggunakan kaedah baru yang dipanggil plasmolifting. Sebelum prosedur, darah diambil dari pesakit, yang, selepas pemprosesan dalam sentrifuge khas, dibahagikan kepada beberapa komponen. Satu bahagian dimasukkan di bawah kulit di mana semua bahan aktif tertumpu. Oleh kerana bahan biologinya sendiri digunakan, tidak ada penolakan, tindak balas alahan.

Selepas plasmolifting, proses semula jadi penjanaan semula sel, sintesis kolagen, asid hyaluronik diaktifkan dalam lapisan kulit, yang membawa kepada peremajaan dermis, perubahan positif dalam struktur.

Semua kaedah ini boleh digabungkan dengan pembedahan plastik, yang dalam kes ini boleh menjadi kurang traumatik.

Peremajaan menggunakan peralatan khas

gadis itu meneliti muka sebelum menegangkan kulit

Pada masa ini, facelift tanpa pembedahan dijalankan dengan bantuan peralatan khas.

Salah satu cara yang paling berkesan dan tidak berbahaya untuk meremajakan ialah mengangkat frekuensi radio. Peranti khas mencipta gelombang radio dengan frekuensi tertentu, yang mana kawasan masalah diproses. Kesannya meliputi lapisan dalam kulit, tempat kolagen dihasilkan.

Sintesis bahan penting ini dipercepatkan. Selepas prosedur, kesannya secara beransur-ansur meningkat, yang membawa kepada peremajaan kulit semula jadi. Kontur wajah menjadi lebih jelas, kelopak mata diketatkan, meniru kedutan, beg di bawah mata hilang.

Photorejuvenation dan pengangkatan ultrasonik mempunyai keberkesanan yang sama.

Kadar positif yang tinggi boleh dicapai dengan pembedahan plastik muka tanpa pembedahan menggunakan peralatan laser. Pancaran laser menembusi ke dalam lapisan dalam kulit, yang membolehkan pengelupasan berkesan berkualiti tinggi, mempercepatkan proses semula jadi yang diperlukan untuk meremajakan wajah.

Kesan laser bukan sahaja meningkatkan aliran darah dan limfa, merangsang sintesis kolagen, tetapi juga mengatasi sebarang penyakit kulit radang kerana sifat pembasmian kumannya.

Disebabkan fakta bahawa kaedah facelift bukan pembedahan sangat pelbagai, pakar boleh memilih kaedah peremajaan yang paling sesuai untuk setiap pesakit, jadi mengekalkan kecantikan selama bertahun-tahun tidak lagi menjadi masalah.